Cijena asfalta ovisi o pripremi podloge i broju slojeva. Za pripremu i učvršćivanje supstrata izdvojit ćete oko 5 EUR/m2. Cijena polaganja jednog sloja asfalta kreće se oko 13 EUR/m2, a dvoslojni asfalt je čvršći, glađi i ravni za oko 16 EUR/m2.
Kome povjeriti asfaltiranje? Pošaljite upit odgovarajućim i ocijenjenim izvođačima u vašem području - besplatno i bez obveze! Jednostavno ispunite obrazac u nastavku.
vaša količina
jedinica
Okvirna cijena
vaša cijena
Troškovi iskopa, nasipavanja 50 cm šljunka, pripreme za asfaltiranje te asfalta debljine 6 cm.
Cijena za popravak asfaltnih pukotina. Trošak popravljanja pukotina elastičnim bitumenskim hladnim punilom. Cijena za popravak pukotina na asfaltu do 2 cm.
Cijena popravljanja pukotina elastičnim bitumenskim hladnim punilom. Cijena za popravak pukotina na asfaltu do 2 cm.
Kada uređujemo prilazni put i dvorište, trebamo istodobno obratiti pozornost na estetski aspekt, odnosno na usklađenost opločnika s kućom i okolišem, i na svrhu i trajnost materijala koji želimo upotrijebiti. Imajući u vidu sve te aspekte, nije čudo što je asfalt vrlo popularan izbor za uređivanje prilaznih putova i dvorišta.
Zbog jednostavnosti održavanja i dugog vijeka, korisnici se najčešće odlučuju za asfaltiranje prilaznih putova i dvorišta.
Jedna od glavnih prednosti asfaltiranja je svakako brzina izrade asfalta. Asfalt se uz odgovarajuće pripremljenu podlogu može položiti već u jednom danu. Međutim, na odluku o asfaltiranju utječe i jednostavnost održavanja i neograničen vijek asfalta. Asfalt je jedan od najotpornijih materijala, otporan je čak na soljenje zimi. Snijeg se s asfalta najlakše može očistiti, a prednost je također što se na asfaltu ne skupljaju pijesak i kamenje. Povoljna cijena asfaltiranja u usporedbi s drugim oblicima popločavanja prilaznih putova i dvorišta samo pridonosi njegovoj popularnosti. Cijena asfaltiranja ovisi o lokaciji, namjeni i debljini asfalta.
Unatoč brojnim prednostima, asfalt ima određene nedostatke. Ljeti snažno akumulira i emitira toplinu. Pregrijava se tako jako da možemo dobiti opekotine ako zakoračimo na njega bosonogi. Na visokim temperaturama asfalt se širi, a na niskima skuplja, stoga rubovi asfalta počinju pucati. U pukotinama se skuplja prljavština i materijal se polako raspada. Mane asfalta dolaze do izražaja i kada se pojavi potreba za naknadnim radovima, odnosno ugrađivanjem novih uređaja i priključaka. Za završetak ovih radova asfalt treba rezati te nakon polaganja cijevi zakrpati. Spojevi starog i novog asfalta bit će primjetni, razlikovat će se i po boji. A da imamo primjerice popločeno dvorište, samo bismo uklonili dio opločnika i vratili ih nakon završetka radova.
Vrlo je važno da asfaltiranje povjerite stručno obučenom izvođaču koji ima veliko iskustvo. Kada birate poduzeće za posao asfaltiranja, osobito obratite pozornost na iskustvo i reference. Kvalitetan izvođač nudi garanciju na pripremu podloge i na ugrađeni asfalt. Stručno položeni asfalt garancija je za njegov vijek, stoga potražite majstore koji će vam položiti asfalt u skladu s vašim željama, ali također s usvojenim standardima.
Odabir vrste asfalta ovisi prije svega o sljedećim čimbenicima:
- o namjeni površine: asfaltiranje dvorišta, prilaznih putova, ceste...
- o vrsti opterećenja površine: lako, teže i teško opterećenje
- o geografskoj lokaciji objekta
- o visini investicije.
Bez obzira na vrstu asfalta, svaki asfalt zahtijeva prikladno pripremljenu podlogu jer asfalt nije samonosivi materijal.
Cijena jednoslojnog asfaltiranja je, naravno, najniža. Takvo rješenje osobito je prikladno za popločavanje dvorišta i prilaznih putova, koji su manje opterećeni prometom.
Kombinacije izvođenja jednoslojnog asfaltiranja:
- za lagana površinska opterećenja (do 3,5 t) frakcija kamena može biti od 0 do 11 odnosno 16 mm, debljina sloja od 5 do 6 cm.
- za površine koje su teže opterećene (do 8 t) frakcija kamena je od 0 do 16 mm, debljina sloja od 7 do 8 cm.
Podaci su informativni. Prikladna vrsta asfalta i njegova debljina određuje se na licu mjesta, nakon procjene situacije.
Ovakvo rješenje prikladno je osobito za popločavanje dvorišta i prilaznih putova koji su pored prometa putničkih vozila, opterećeni prometom težih vozila. Dvoslojni asfalt kvalitetniji je zbog debljeg donjeg sloja, koji čini kamen grube frakcije. Takva površina na visokim temperaturama bolje podnosi točkasta opterećenja. Tanji, gornji sloj asfalta je od kamena fine frakcije, zbog čega asfalt ima glatku gornju površinu. Ukupna debljina oba sloja obično je 8 cm, pri čemu je donji sloj debeo 5 cm, a gornji 3 cm, što je pogodno za popločavanje dvorišta i prilaznih putova. Takvo asfaltiranje je nešto skuplje, ali je kvalitetnije, ljepše izgleda i trajnije je.
Kombinacije dvoslojnog asfaltiranja:
- kod težih opterećenja površine (do 8 t) frakcija kamena u donjem sloju kreće se od 0 do 22 mm, u gornjem sloju od 0 do 8/11 mm. Debljine donjeg i gornjeg sloja su po 5 cm.
- kod težih i teških opterećenja površine (do 10 t) frakcija kamena u donjem sloju je od 0 do 22 mm, a u gornjem sloju od 0 do 8/11 mm. Debljina donjeg sloja je 8 cm, a gornjeg sloja od 3 do 4 cm.
- kod teških i čestih opterećenja površine (do 10 t) frakcija kamena u donjem sloju je od 0 do 22/32 mm, a u gornjem sloju od 0 do 11 mm. Debljina donjeg sloja je 10 cm, a gornjeg sloja od 4 cm.
Podaci su samo informativnog karaktera. Prikladna vrsta i debljina asfalta određuju se po procjeni situacije na licu mjesta.
Ako želite da asfaltirana površina dugo uspješno podnosi različita opterećenja, osobito težinu automobila, promjene temperature, vodu, zimsko soljenje i sl., vrlo je važno da se podloga pravilno pripremi i učvrsti prije sipanja asfalta na podlogu. Ako to ne učinimo, može doći do slijeganja terena, pucanja asfalta i pojave rupa na asfaltnoj površini. Podlogu za povozne površine, namijenjene putničkim automobilima, pripremamo kopanjem približno 0,6 metara zemlje. U slučaju težeg i teškog opterećenja površine vozilima, iskop treba biti još veći. Trebate uzeti u obzir i odvođenje vode, stoga treba osigurati prikladan nagib terena dalje od objekta. Nagib treba biti najmanje 2 %, odnosno 2 cm po dužnom metru. Čak ako osiguramo zadovoljavajući nagib, preporučljivo je u teren dodatno ugraditi rešetke za odvodnjavanje. Na teren dobiven iskopavanjem treba nasuti oko 0,4 metara grubog kamena (šljunak ili drobljenu kamenu sitnež). Svaki sloj prije nasipavanja sljedećega treba dobro sabiti. Za nasipavanje ne smiju se upotrebljavati otpadci s gradilišta ili iskopano krupno kamenje i stijene. Budući da je ta vrsta materijala vrlo neujednačene veličine i oblika, ne može se dobro sabiti i ravnomjerno rasporediti. Tek kada se dobro pripremi donji sloj, može se sipati novi, odnosno još cca 0,2 metra sitnijeg šljunka. Gornji sloj je nosivi sloj asfalta i stoga je učvršćivanje još važnije.
Kao što je već spomenuto, izrada vrste i debljine asfalta ovisi o namjeni površine. Najčešće se za povozne površine asfalt nanosi u dva sloja, donji nosivi grubi sloj je debljine najmanje 5 cm, a gornji, glađi, završni sloj je debljine najmanje 3 cm. Oba sloja treba nakon nanošenja dobro povaljati. Već nakon nekoliko sati spremni su za uporabu. Preporučuje se da se asfaltiranje radi kada je vrijeme suho i toplina zraka barem 10 °C. Uglavnom se asfaltira tijekom građevinske sezone. Visoke temperature zraka važne su da se asfaltna mješavina ne bi previše ohladila tijekom izlijevanja, jer je nakon toga mješavinu teško dobro izvaljati. Ni kišovito vrijeme nije najprikladnije za polaganje asfalta jer se asfaltna masa lošije lijepi za podlogu, pa lakše puca. Preporučuje se da se polaganje asfalta obavi odmah nakon pripreme podloge (iskopavanje, posipanje). Ako to ne učinimo odmah, u međuvremenu mogu oluja ili vožnja po posipu itd. oštetiti fini sloj posipa.
Kod asfaltiranja se doista ne isplati štedjeti na pripremi podloge. Dobro učvršćena podloga, kao i kvalitetna izvedba završnog asfalta, ključni su čimbenici za dulji vijek asfaltirane površine. Trajnost također ovisi o izvedbi spojeva asfalta s drugim materijalima, jer ako nisu kvalitetno napravljeni, asfalt će se lako trusiti i lomiti. Voda tada lakše prodire kroz pukotine u gornjem sloju i vrlo lako može oštetiti donji sloj. U najgorem slučaju asfaltna površina se može čak i odignuti i odlijepiti od podloge. No češće se stvaraju udubljenja u kojima se skuplja voda, prljavština i sl. S vremenom se na površini asfalta mogu pojaviti tragovi automobilskih guma (ako vozimo istim stazama i parkiramo uvijek na istome mjestu) ili tragovi velikih cvjetnih greda. Osobito ljeti, kada je asfalt vruć, pa prema tome i mekši, trebamo biti oprezni kod postavljanja teških predmeta na asfalt jer mogu ostaviti vidljiv trag. Asfalt se također može oštetiti izlijevanjem ulja iz automobila ili prolijevanjem drugih agresivnih sredstava. Takve se mrlje ne mogu očistiti, ali se asfalt na tome mjestu može samo isjeći i nasuti novi.
emajstor.hr pomaže pri ocjeni investicije i izboru izvođača za vaš dom
Asfaltiranje dvorišta
Potrebno asfaltirati dvorište cca 70 m2. Podloga je pripremljena. 1350 € do 2250 €
Asfaltiranje prilaza
Dovoz, koji ima iz dvije strane betonski zid a na 3.strani betonsku ploču.
Širina dovoza 3,1 m, dužina cca 23 m
1350 € do 2250 €
Priprema i asfaltiranje autopraonice
Potreban je iskop, navoz kamena, priprema za asfaltiranje, asfaltiranje, postavljanje rubnjaka, betoniranje boksova praone. 27900 € do 46500 €
Magazin sa svježim idejama i savjetima naših autora za uređenje doma.