Pri selidbi treba misliti na bezbroj stvari - od toga da nešto ne zaboravite do toga da stvari stignu sigurno na željeno odredište, u stanju u kakvom su bile prije pakiranja. Stoga je dobar plan selidbe najvažniji.
No s druge strane, želite li to vrijeme iskoristiti za druge stvari i jednostavno izbjeći sav stres, uvijek imate na raspolaganju drugu opciju - agenciju za selidbe, čije angažiranje vam mi svakako preporučujemo. Agencija će osigurati siguran transport vaših stvari, osobito onih najosjetljivijih, lomljivih predmeta, koji se lako mogu ošteti tijekom selidbe, ali i onih nezgrapnih, koje se ne mogu transportirati bez kombija ili kamiona. Osim toga, agencije za selidbe imaju odgovarajući materijal za sigurno pakiranje, kao i ambalažu za pakiranje poput elastičnih folija, ljepljivih traka, pucketave folije, izdržljive kutije, pa će se pobrinuti da svi komadi vašeg namještaja budu dobro zamotani i upakirani.
Evo nekoliko smjernica kako olakšati i ubrzati cijeli proces pakiranja.
Pripremite kontrolni popis prije selidbe
Sigurni smo da većina vas čak i prije putovanja sastavlja popis za provjeru jer je to dobar način da ne zaboravite nužne stvari. Da je popis stvari prije i tijekom selidbe nužan, reći će vam i agencija za selidbe. Samo tako ćete biti sigurni da vam ništa ne nedostaje. Popis će vas držati na pravom putu, a kako se dan selidbe približava, imat ćete pregled svih stvari koje su završene.
Prvo spakirajte stvari koje rjeđe upotrebljavate
Ovo je jedno od osnovnih pravila kojih se treba pridržavati. Na samom početku treba pakirati stvari koje ne upotrebljavate često i koje vam neće trebati odmah. To može biti posuđe ili skupi servisi koje iznosite samo u posebnim prilikama, predmeti koji imaju dekorativnu namjenu, odjeća koja nije primjerena godišnjem dobu - primjerice, ako se selite tijekom toplijeg dijela godine, počnite pakirati zimske jakne, kapute, džempere i ostale debele komade odjeće. Jedino tako ćete izbjeći situaciju da se na dnu kutija nalazi nešto što vam stvarno treba ili da sve otvarate nekoliko puta dnevno kako biste pronašli ono što želite.
Važne stvari spakirajte u prozirne kutije
Spakirajte sve stvari koje svakodnevno upotrebljavate i često trebate u prozirne plastične kutije. Na taj ćete način izbjeći nepotrebno preturanje po paketima i torbama - jasno ćete vidjeti što je unutra, odnosno gdje je ono što u tom trenutku tražite.
Pri pakiranju odvojite jednu kutiju koja će služiti kao kutija za prvu pomoć. Naime, činjenica je da odmah nakon selidbe nećete moći raspakirati sve svoje stvari, pa u „kutiju za prvu pomoć″ spakirajte stvari koje će vam biti prve potrebne i bez kojih ne možete.
Zapamtite kako se kablovi povezuju
Kad pakirate računala i slične uređaje, dobro pogledajte i zapamtite kako su kablovi bili spojeni. Još jednostavnije, fotografirajte ih kako ne biste zaboravili raspored. Tako ćete, kada ih spojite u svom novom domu, znati kamo ide koji kabel i moći ćete odmah postaviti uređaje bez ičije pomoći. Možda će to nekima zvučati smiješno, no svi oni koji se ne razumiju baš dobro u tehniku uštedjet će dragocjeno vrijeme i živce.
Odmrznite hladnjak navrijeme
Hladnjak i zamrzivač treba odlediti i obrisati prije selidbe kako se ne bi otopili tijekom transporta i izazvali neželjene posljedice. Najbolje je te uređaje odmrznuti, očistiti i osušiti najmanje 24 sata prije dana selidbe.
Poduzmite odgovarajuće mjere prije selidbe
Ne zaboravite da perilica rublja, perilica posuđa, hladnjak ili glomazni komadi namještaja poput trosjeda, ormara i blagovaonskih stolova zauzimaju puno prostora. Prije preseljenja ne zaboravite ih izmjeriti i provjeriti mogu li stati u novi prostor, ali i mogu li proći kroz postojeća vrata ili hodnik.
Budite oprezni s lomljivim predmetima pri selidbi
Jedna od ključnih stvari pri selidbi je zaštita stvari koje su lomljive. Možete ih zapravo obložiti, zamotati u listove novina i papira. Jedan sjajan način da spriječite oštećenje lomljivih predmeta u prijevozu je da predmete poput pokrivača, jastuka, pa čak i plišanih igračaka upotrijebite kao obloge koje ćete postaviti preko osjetljivih stvari, a možete ih upotrijebiti i za popunjavanje praznina između lomljivih predmeta. Na taj način se predmeti neće pomicati tijekom transporta.
Vodite računa o staklu tijekom selidbe
Prijevoz predmeta od stakla nije nimalo jednostavan - dovoljan je samo mali udarac i nastat će pukotina, zapravo trajno oštećenje. Staklene površine možete zaštititi i sami tako da predmete poput ogledala oblijepite ljepljivom trakom u obliku slova X. U slučaju udaraca manjeg intenziteta bit će zaštićeni od lomljenja, a ako je riječ o jačim udarima i dođe do pucanja, ljepljiva traka će zadržati staklo u okviru.
Označite kutije radi lakšeg I bržeg raspakiranja
Jedan od sjajnih načina da se lakše i brže raspakirate je da označite kutije bojama i brojevima. Kako biste se lakše raspakirali i brže smjestili u novi stan ili kuću, pakirajte sobu po sobu. Što to znači? Spakirajte stvari koje su primjerice za kupaonicu u jednu skupinu kutija, isto učinite s kuhinjom, spavaćom sobom... Neka svaka soba ima svoju boju - kutije s predmetima iz dnevne sobe možete označiti žutim papirom, kutije sa stvarima iz kuhinjskih elemenata zelenim itd. Tako ćete kutije odmah moći rasporediti po sobama kad ih unesete u svoj novi dom. Možete napisati i na papiriće koji se predmeti nalaze u kutiji i stvari slične namjene spakirati zajedno.
Osim što ćete ih razdvojiti po bojama, kutije možete označiti i brojevima. Tako ćete znati koliko ste kutija donijeli i nedostaje li nešto.
Selidba je idealna prilika da se riješite suvišnih stvari
Svi mi u svom domu imamo stvari koje ne želimo baciti unatoč činjenici da više nemaju nikakvu uporabnu vrijednost, bilo iz sentimentalnih razloga ili zato što vjerujemo da ćemo ih u budućnosti za nešto upotrijebiti ili popraviti. To mogu biti pokvareni električni uređaji, iznošena, izblijedjela ili oštećena odjeća, naslijeđeni stari komadi namještaja.
Selidba je pravo vrijeme da se riješite svih nepotrebnih stvari jer nema smisla gubiti vrijeme i živce na pakiranje stvari koje godinama niste upotrebljavali. Prodajte, poklonite ili bacite stvari koje više ne upotrebljavate.
Još jedan praktičan savjet je da spakirate teške predmete, poput knjiga, u kovčege na kotačiće jer ćete tako izbjeći nepotrebno prenošenje te jednostavno odvući teške stvari na željeno mjesto.
I za kraj, ako želite, kontaktirajte agenciju za selidbe navrijeme i dogovorite točan termin i ostale detalje. Agenciju možete angažirati samo za prijevoz, utovar i istovar stvari, ali s njima također možete dogovoriti pakiranje svih stvari. Koliko koštaju selidbe, ovisi o nekoliko čimbenika - vrsti usluge, udaljenosti polazišta od odredišta, količini stvari (ako imate više stvari, trebat će i više radnika) itd.
Ako se selite u novi dom i tražite pouzdanu agenciju za selidbe, obratite nam se. Pošaljite upit potpuno besplatno, brzo i jednostavno na našem portalu emajstor.hr i uskoro će vam se javiti agencije s odgovarajućom ponudom.